tort ul / beehvie cake

niedziela, listopada 08, 2015

 miodowy tort pszczelarza w kształcie ula


ciasto miodowe:
  • 50 dag mąki pszennej
  • pół szklanki cukru pudru
  • 15 dag miodu (u mnie spadziowy)
  • pół kostki masła
  • 2 jajka
  • cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Z podanych składników zagnieść ciasto i podzielić je na 2 równe części. Dwie małe, okrągłe formy o jednakowej wielkości wyłożyć papierem do pieczenia. Jedną część wcisnąć w formę i piec około 15 minut w temperaturze 200ºC. W taki sam sposób upiec drugą część ciasta. Ostudzić.
krem:
  • pół litra śmietany kremówki 36%
  • 3 łyżeczki żelatyny
Śmietanę ubić na puszystą masę. Żelatynę rozpuścić w minimalnej ilości gorącej wody, ostudzić, zmiksować ze śmietaną.

ponadto:
masa kajmakowa z puszki


powidła śliwkowe domowej roboty (przepis tu: KLIK)
Oba ostudzone placki posmarować powidłami śliwkowymi i kremem śmietankowym.

biszkopt:
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 3/4 szklanki mąki pszennej (tortowej)
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • /szklanka o pojemności 250 ml/
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać partiami cukier. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając. Do masy jajecznej wsypać przesianą mąkę. Delikatnie wymieszać na najniższych obrotach miksera, by składniki się połączyły. Przełożyć do metalowej miski wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą, aby w czasie pieczenia uzyskać formę kopułki a'la ul. Piec w temperaturze 160 - 170ºC przez około 35 minut. Przeciąć na pół i także przełożyć pozostała masą śmietankową. 
Połączyć oba ciasta - miodowe i biszkoptowe i posmarować z wierzchu masą kajmakową, ja użyłam do tego specjalnej szpatułki z rowkami, na dole masę śmietankową połączyłam z kajmakową tworząc efekt ombre :) Pszczółki zrobiłam z gotowej masy marcepanowej, przepis tu: KLIK.
UWAGA: blaty do ciasta miodowego lepiej upiec nawet kilka dni wcześniej; ciasto jest z miodem, więc wymaga leżakowania, by zmiękło.
Lekko zmodyfikowany przepisy na ciasto miodowe pochodzi ze strony: moje wypieki
Przepis na biszkopt także: moje wypieki

You Might Also Like

2 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów