"Magia Sprzątania" Marie Kondo

piątek, listopada 20, 2015


Idą Święta, wypadałoby nieco się i mieszkanie ogarnąć. Warto być do tego przygotowaną (przynajmniej teoretycznie). Marie Kondo - autorka "Magii Sprzątania" doradza nam jak raz na zawsze uporządkować swój dom (a tym samym swoje życie - co wg mnie jest dość naciąganą teorią). Kusząca wizja, nie powiem.

Jako matka dwójki małych dzieci z przykrością stwierdzam, że sprzątanie doprowadza mnie do czarnej rozpaczy, zajmuje wiele za wiele czasu i jest niestety syzyfową pracą, gdyż posprzątany dom po powrocie dzieci z przedszkola po niespełna godzinie znów wygląda jakby przeleciało przez niego tornado. Marzy mi się miły wieczór w czystym, ogarniętym mieszkaniu, ale aktualnie to pragnienie jest poza moim zasięgiem, cóż, marzenia dobra rzecz... 

Więc póki co pocieszam się cytatem znalezionym gdzieś w sieci:
"Our house is clean enough to be healthy, and dirty enough to be happy"

Niemniej jednak chyba warto podejmować próby, aby nie umrzeć ze wstydu przy jakimś nieoczekiwanym gościu. Książkę czyta się przyjemnie, daje dużo przydatnych wskazówek i kopa do działania, przynajmniej do kolejnej inwazji małych destruktorów porządku ;) 

You Might Also Like

0 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów