choinki z piernika

piątek, listopada 20, 2015

Zrobiłam parę pierniczków na próbę przed świętami, część uformowałam na kształt choinek (foremki  o różnej wielkości gwiazdek do kupienia w Home & You lub w Tesco) z białą czapą z lukru zrobionego z cukru pudru i odrobiny soku z cytryny. Przepis zaczerpnęłam z książki Doroty Świątkowskiej "Moje wypieki i desery" (aktualnie w Tesco do kupienia w promocji -50%). Pyszne i od razu miękkie, rozeszły się błyskawicznie, uratowałam jedną choinkę do sesji ;P

Składniki: 
  • 230 g masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 1 szklanka miodu
  • 1 duże jajko
  • 5 szklanek mąki pszennej (odjąć 2 - 4 łyżki dodając w to miejsce kakao)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżki przyprawy korzennej
  • szczypta soli
Mąka + kakao + soda + przyprawa korzenna + sól = wymieszać i odłożyć.
Masło utarte z cukrem pudrem + miód i zmiksować + jajko = zmiksować, do połączenia + suche składniki =  wyrobić do otrzymania gładkiej masy.
Masę owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 2 - 4 godziny.
Po schłodzeniu odrywać część masy piernikowej i wałkować na grubość około 3 - 4 mm, podsypując mąką. Wykrawać różnej wielkości gwiazdki. Piec w temperaturze 200º C przez około 7 minut. Wyjąć, wystudzić na kratce. Układać jedna na drugiej w kształcie choinki, złączyć lukrem.

You Might Also Like

1 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów