brownie z granatem / pomegranate brownie

sobota, listopada 07, 2015

wystrzałowe brownie z polewą czekoladową i granatem

składniki:

  • 1 kostka roztopionego masła
  • 2 i 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady (1 tabliczka = 100 g)
  • 3 jajka
  • 2 żółtka
  • 165g cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 laska wanilii lub 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli
Piekarnik nagrzać do 180st.C. Foremkę kwadratową (ja mam wym. 24 cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Roztopić masło w garnuszku i dodać połamaną na kostki czekoladę, wymieszać na gładką masę i ostudzić. Ubić jajka, żółtka, cukier oraz wanilię aż krem stanie się lekki i puszysty. Ostudzoną masę maślano-czekoladową wlewać powoli do ubitych jajek i mieszać delikatnie łopatką (zostawić trochę na polewę). Wsypać przesiane suche składniki. Ciasto przelać do foremki. Piec ok. 25minut - środek powinien być lekko ciągnący. Ostudzić w foremce, polać resztką zostawionej wcześniej masy maślano-czekoladowej,  następnie kroić na kwadraty.

Nieco zmodyfikowany przepis na to brownie pochodzi od Lorraine Pascale - byłej brytyjskiej modelki, aktualnie prowadzącej kulinarne programy telewizyjne.

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie bardzo lubię brownie i robię je zawsze kiedy najdzie mnie na to ochota czyli często. Jednak nigdy nie dodawałam do tego ciasta żadnych owoców granatu. Samo ciasto brownie robię z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ i jak najbardziej wychodzi pyszne, ale jak pisałam granat to dla mnie nowość.

    OdpowiedzUsuń

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów