powidła śliwkowe z nutą pomarańczy i cynamonu

poniedziałek, października 12, 2015



  • składniki:
  • 2 kg umytych śliwek polskich lub węgierek, umytych
  • 1 umyta i sparzona pomarańcza
  • 100 g cukru
  • cynamon do smaku
Do garnka wrzucamy otartą skórkę i sok z pomarańczy + umyte i wydrylowane śliwki = zagotowujemy, zmniejszamy moc grzania i smażymy powidła przez ok 1 godzinę (po godzinie odstawiamy śliwki do wystudzenia, nawet na całą noc).
Jeśli śliwki nie były zbyt słodkie, dosładzamy, przyprawiamy cynamonem. Wystudzone śliwki smażymy na małym ogniu, do momentu odparowania soku i uzyskania gęstej konsystencji.
Przepis na powidła a'la Paweł Małecki zaczerpnęłam ze strony kuchnialidla.pl
P.S. po godzinie smażenia powidła były jeszcze bardzo rzadkie, więc następnego dnia przełożyłam je do brytfanki i podsmażyłam ok 2-3 godzin w piekarniku w temperaturze 130 stopni C.

Jesienne Superfoods

You Might Also Like

0 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów