najłatwiejsze ciasto (śliwkowe) w świecie...

piątek, listopada 08, 2013

...nic, a nic się go nie gniecie (jak w tej piosence)

 

5 jajek + 1 i 1/2 szklanki cukru = ubić mikserem, dodać rozpuszczoną (i wystudzona) kostkę masła, 2 szklanki maki i 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, połączyć wszystkie składniki za pomocą miksera, wylać ciasto na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, na wierzchu ułożyć przekrojone na pół i pozbawione pestek owoce skórka do dołu (u mnie śliwki) piec ok. godziny w temperaturze 170 stopni C.

ciasto proste i szybkie, a co najważniejsze - zawsze wychodzi! (przetestowałam 3 różne przepisy na ciasto ze śliwkami w tym tygodniu i to wygrywa)

"Żeby w domu było miło, tak, tak, tak,
Żeby coś dobrego było, tak, tak, tak,
By pachniało wakacjami, tak, tak, tak,
Zrobię ciasto ze śliwkami, tak, tak, tak."


P.S.
Dzięki za przepis R. :)

You Might Also Like

3 komentarze

  1. A skoro masło dodajemy rozpuszczone to nie można go zamienić olejem rzepakowym? Na pewno będzie dużo zdrowiej! Masło podnosi cholesterol, olej go natomiast obniża.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. próbowałam ostatnio przepisu na podobne ciasto z olejem: http://tanasza.blogspot.com/2013/11/ciasto-ze-sliwkami.html ale muszę powiedzieć, że jeśli o mnie chodzi, z masłem bardziej mi smakuje

      Usuń
  2. Pycha :) Moja Mama robi podobne :)

    OdpowiedzUsuń

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów