keks/fruitcake

czwartek, kwietnia 17, 2014


  • 250g mąki pszennej
  • 180g cukru
  • 5 jajek
  • 250g margaryny
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżka mleka
  • ok. 300g bakalii (u mnie gotowa mieszanka keksowa + rodzynki, żurawina i siekane orzechy)
Oddzielić żółtka od białek. Miękką margarynę utrzeć z cukrem, miksując na najwyższych obrotach dodawać po jednym żółtku. Przesianą mąkę dodać stopniowo do ubitej masy. Białka ubić i wymieszać delikatnie. Na końcu wmieszać sodę rozpuszczoną w mleku i obtoczone w mące bakalie. Ciasto przełożyć do keksówki (o długości 30cm) wysmarowanej margaryną i posypanej mąką. Piec w nagrzanym piekarniku ok. 60min. w temperaturze 180°C.

Keks po ostudzeniu polukrowałam lukrem zrobionym z białka, cukru pudru i soku z cytryny i obsypałam bakaliami.

Przepis znalazłam w sieci na stronie www.domowe-wypieki.pl, na podstawie przepisu z książki: “Pieczenie ciast i ciasteczek” wyd. 1974. Irena Głowacka.

Wielkanocne Smaki - edycja IV

You Might Also Like

0 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów