cake pops - ciasteczka jak lizaki

środa, września 11, 2013


400 g suchego ciasta, pokruszonego (np. ciasto babkowe, czekoladowe) + 120 g serka mascarpone
+ 80 g nutelli lub masła orzechowego = zrobić duża kulę i zawinąć ją w folię spożywczą, schłodzić przez 15 minut w zamrażarce. Wyjąć, uformować małe kulki i schłodzić w zamrażarce przez kolejne 15 minut.

Tabliczke czekolady roztopić z 1 łyżką oleju lub masła w kąpieli wodnej ( ja dodałam jeszcze nieco śmietany kremówki, aby masa była bardziej płynna). Końcówkę patyczka zanurzyć w czekoladzie i natychmiast wetknąć w środek kulki. Poukładać cake pops na blaszce patyczkami do góry i znów schłodzić przez około 15 minut.

Po tym czasie, jeśli czekolada przestygnie, roztopić ją ponownie. Wyjąć cake pops z zamrażarki, zanurzać w roztopionej czekoladzie, czekając, aż skapie jej nadmiar. Dowolnie udekorować.

źródło: moje wypieki

P.S.
z pozostałej rozpuszczonej czekolady zrobiłam czekoladki dla dzieciaków, szybko sie rozeszły ;)

 

You Might Also Like

0 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów