sos carbonara z cukinią a'la Jamie Oliver

piątek, sierpnia 04, 2017

w ogródku obrodziło wyjątkowo w cukinie więc podczas przeszukiwania przepisów na dania z tym warzywem trafiłam na ten w książce pt.: "Jamie Oliver w domu. Przez gotowanie do lepszego życia"
oto czego potrzebujemy:

  • sól morska i świeżo mielony pieprz,
  • 6 średniej wielkości zielonych i żółtych cukinii,
  • cebula (u mnie dodatkowo dołozona do przepisu oryginalnego)
  • 500 g penne,
  • 4 duże żółtka,
  • 100 ml śmietany 40% ,
  • 2 duże garści świeżo startego parmezanu (u mnie ser żółty),
  • oliwa,
  • 12 plastrów pancetty lub wędzonego boczku, pokrojonych na skwarki (u mnie kiełbasa),
  • mały pęczek świeżego tymianku,
  • ewentualnie: kilka kwiatów cukinii, do dekoracji
Wstawiamy osolona wodę, makaron gotujemy al dente wg instrukcji na opakowaniu (nie wylewamy wody po gotowaniu makaronu, bo przyda się później!)
Cukinie kroimy na kawałki o podobnej wielkości i kształcie, jak penne. Żółtka, śmietanę i połowę sera mieszamy w misce. Przyprawiamy  odrobiną pieprzu i soli.
Na dużej patelni lub rondlu rozgrzewamy kilka łyżek oliwy i smażymy cebulę. Dokładamy cukinię, posypujemy pieprzem i listkami tymianku, mieszamy. Smażymy, aż lekko zmięknie i zacznie się przyrumieniać. Oddzielnie usmażyłam kiełbasę.
Aby sos carbonara się udał odcedzamy ugotowany makaron, zostawiając na dnie garnka trochę wody. Błyskawicznie mieszamy na patelni makaron z cukinią i kiełbasą, następnie zdejmujemy patelnię z ognia i dolewamy chochelkę wody, pozostałej z gotowania makaronu. Wlewamy śmietanę z jajkami i parmezanem. Szybko wszystko mieszamy! Od tego momentu żadnego podsmażania, bo żółtka się zetną, a z jajek zrobi się jajecznica.
Serwujemy natychmiast bo sos szybko gęstnieje. Palce lizać!

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Wszystko wygląda prosto. Kroimy, podsmażamy, gotujemy al dente itd. Tylko czemu co drugi raz zamiast sosu carbonara wychodzi mi jajecznica z cukinią? Te błyskawiczne mieszanie jakoś mi się słabo udaje. Ale pracuję nad tym :)

    OdpowiedzUsuń

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów