książka "Food Pharmacy" i smoothie Mistrza Yody

niedziela, lutego 05, 2017

Zachwycona okładka i zdjęciami kupiłam książkę Food Pharmacy Opowieść o jelitach i dobrych bakteriach zalecana wszystkim, którzy chcą trafić przez żołądek do… zdrowego życia, jej autorki - dwie przezabawne Szewdki - Lina Nertby Aurell i Mia Clase obie zakręcone fanatyczki żywieniowe posiłkowały się przy jej pisaniu radami 87-letniego profesora medycyny Stiga Bengmarka. Zakupu nie żałuję, książka mnie zachwyciła, jest napisana bardzo przystępnie i z humorem. Jako mamę wielkiego fana Star Wars najbardziej rozśmieszyły mnie nawiązania do głównych postaci tego filmu: "w jelicie toczy się wojna - między dobrymi Luke'ami Skywalkerami i złymi, chrobotwórcczymi Darthami Vaderami", trzeba "zwyczajnie zwalić z nóg twoich Darthów Vaderów" i "rozpieścić trochę naszych Luke'ów". Krótko mówiąc, panie rozgryzły temat ;-)


W książce znajdziemy wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego co powinniśmy jeść, a czego unikać, trochę statystyk lekarskich, oraz sporą garść przystępnych, zdrowych i zjadliwych przepisów. Najważniejsza rada to to, aby skupiać się na tym co powinniśmy jeść, niż na tym co mamy wykluczać. Po lekturze mam parę mocnych postanowień: pamiętać, że słodycze wzmacniają armię Lordów Vaderów, Luke Skywalker ucieszy się z każdego awokado, pić często zielone smoothie.

zielone smoothie Yody (nazwane tak na użytek moich "niecchętnych do jedzenia i picia czegokolwiek zielonego" dzieci):
  • jedno awokado
  • jedno kiwi
  • garść jarmużu
  • wiórki marchewki
  • 3 małe gruszki
  • parę listków mięty
  • sok wyciśnięty z 3 pomarańczy
  • kostki lodu
na zdrowie, niech moc będzie z Wami!


You Might Also Like

0 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów