ciasto czekoladowe z Guinnessem / chocolate & Guinness cake

sobota, listopada 09, 2013



ciasto o zdecydowanym czekoladowym smaku, wilgotne, intensywne, pomaga zwalczyć jesienna chandrę, polecam...

składniki:
250g masła
200ml piwa Guinness
70g kakao
350g mąki
1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli
400g cukru pudru
200ml kwaśnej śmietany
3 duże jajka

polewa:
tabliczka ciemnej czekolady + odrobina śmietanki 30% (aby polewa nie była zbyt twarda) i masła (dla połysku)

Rozpuścić masło w garnuszku, dodać kakao i piwo Guinness (masło nie musi być wystudzone, można dodać do ciepłego, w jednym przepisie znalazłam, że można masło rozpuścić w podgrzanym piwie), wymieszać do uzyskania jednolitej masy.

W dużej misce zmieszać mąkę, sodę i sól. Do garnuszka z rozpuszczonym masłem, Guinnessem i kakao dodać cukier, śmietanę i jajka, wymieszać i wlać do mikstury z mąką, zmiksować do uzyskania gładkiej masy. Przelać do dużej formy tortowej, lub formy z kominem (jak na babkę) - forma musi być uprzednio wysmarowana masłem, aby ciasto się nie przykleiło. Piec 40-45 minut w temperaturze 180 stopni C, ciasto wkładamy do rozgrzanego piekarnika. Po upieczeniu ciasto zostawiamy na 15 minut w formie, potem wyjmujemy i studzimy na ruszcie. Po wystudzeniu dekorujemy polewą.

Przepis pochodzi z książki "Say it with cake", autor Edd Kimber.

You Might Also Like

1 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów