Zdrowe batony śniadaniowe musli bez cukru a'la Nigella Lawson / Nigella’s Sugar-Free Breakfast Bars

niedziela, marca 22, 2020

Składniki na 16 sztuk:
  • 350 g daktyli
  • 400 ml wody
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 75 g jagód goji
  • 75 g pestek dyni
  • 150 g brązowego siemienia lnianego
  • 50 g pokruszonego ziarna kakaowca (ja je pominęłam)
  • 25 g nasion chia
  • 25 g płatków kukurydzianych
  • 100 g płatków owsianych 
Daktyle drobno posiekać, umieścić w garnuszku, dodać cynamonu, zalać wodą i pogotować kilka minut do rozgotowania i otrzymania daktylowej papki. Dodać pozostałe składniki, dobrze wymieszać. Wcisnąć w dno formy, wyrównać. 

Piec w temperaturze 175ºC przez 25 - 30 minut, uważając, by z góry nie przypalić. Wyjąć, wystudzić, pokroić na kwadraty.

P.S.
Ja dorzuciłam do oryginalnego przepisu Nigelli jeszcze parę innych dodatków które miałam w mojej puszce śniadaniowej z musli np. orzechy, czy wiórki kokosowe, polecam, urozmaiciły smak.
 
 mieszanka przed upieczeniem:
 
 i po upieczeniu:

a tu filmik Nigelli:


You Might Also Like

0 komentarze

ostatnie posty

dołącz do mnie

moja lista blogów